Novost: Predložitev evidence DDV

Z dopolnitvijo 85. člena ter z novim 85.b členom Zakona o davku na dodano vrednost (ZDDV-1) se za vse DDV zavezance predpisuje obveznost predložitve evidence obračunanega DDV in evidence odbitka DDV. Z novim 88.d členom se podrobneje ureja možnost uporabe predizpolnjenega obračuna DDV.

Pripravljamo novo verzijo Knjigovodstva, ki bo na razpolago od 15.7.2025 dalje.

Prva oddaja evidence po novem zakonu bo avgusta 2025 (enomesečni zavezanci) oz. oktobra 2025 (trimesečni zavezanci).

Novost: Pomoč uporabnikom za vpis novih TRR

Navodila za spremembo vpisanih BANČNIH podatkov uporabnika znotraj TDE-FA NET (Vzdrževanje)

  • Odprete program TDE-FA NET.
  • (1.korak) Kliknete na zavihek VZDRŽEVANJE in (2) s seznama kliknete PODATKI O PODJETJU-UPORABNIK.
  • Na novo odprtem oknu z imenom Podatki o uporabniku programa, v belem ali modrem oz. zelenem polju (3) TR Račun, izbrišite stari SKB Banka TRR
  • (3) Vnesite vaš novi TRR pri OTP Banka d.d. (podatki dostopni na ajpesu ali inetisu)
  • (4) V polje Naziv TR spremenite vsebino v OTP banka d.d.
  • (5) Kliknite na dnu gumb Shrani
  • Za povečavo slike > desni klik na sliko > Odpri v novem zavihku

Navodila za spremembo vpisanih BANČNIH podatkov uporabnika znotraj TDE-FA NET (Šifranti)

  • V programu TDE-FA NET kliknite na prvi zavihek (1) Šifranti
  • S seznama kliknite (2) Glave
  • V novo odprtem oknu z imenom Oblikovanje glav dokumentov kliknite (3) ikono modre lupe 🔍
  • Na drugem novo odprtem oknu z imenom Oblikovanje glav dokumentov na belo-zelenem seznamu poiščite in (4) kliknite dokument/-e vašega/-ih računa/-ov (z naslovom “račun”)
  • Ko odprete račun z zavihka Podatki v glavi dokumenta nadaljujte na (5) zavihek Podatki o končnici dokumenta in (6) v spodnjem oknu z besedilno kliknite vsebino in popravite vaš TRR SI56 račun v novega.
  • Na dnu kliknite gumb (7) Shrani.
  • ČE imate vpisane podatke TRR v ostalih drugih datotekah računov s seznama (3) Oblikovanje glav dokumentov to ustrezno popravite in shranite!

Triki in nasveti



HISOFT rešitve

Avtoservis

1. Sprejem vozila in odprtje delovnega naloga

Odpre se delovni nalog, ki spremlja vozilo skozi celoten servisni proces.

2. Kreiranje prevzemnega lista

Pripravi se prevzemni list za rezervne dele. Po potrebi se ustvarijo nove šifre za artikle (F4).

3. Določitev cen in davčnih stopenj

Določitev davčne skupine in maloprodajne cene artikla, možnost oblikovanja celotne strukture cene.

4. Tiskanje etiket s črtno kodo

Ureditev tiskanja etiket s črtno kodo na A4 polo ali neskončni trak.

5. Pregled pred izpisom

Vizualni pregled prevzemnega lista na ekranu, da se prepreči nepotrebno tiskanje.

6. Likvidacija prejemov in plačilni nalog

Prejemi se likvidirajo, program pa pomaga izdelati plačilni nalog za bančni program.

Knjigovodstvo

1. Prejeti račun

Vstopna točka za knjiženje prejetih računov.

2. Skeniranje in avtomatsko knjiženje

Program samodejno skenira in knjiži prejeti račun.

3. Knjiženje v davčno in glavno knjigo

Samodejno knjiženje v davčno in glavno knjigo (načelo temeljnic).

4. Priprava plačilnega naloga

Program avtomatsko pripravi plačilni nalog iz knjige PR.

5. Prenos v bančni program (SEPA XML)

Prenos plačilnega naloga v bančni program za izvedbo plačila.

Maloprodaja

1. Vnos artikla

Vnos artikla ročno, s čitalcem, ali preko iskalnika (F3).

2. Možnost dodajanja popustov

Možnost vnašanja odstotnih popustov na artikle ali celoten račun.

3. Korekcija napačnih vnosov

Z brisanjem zadnje napačne vrstice (- in Enter).

4. Izbira načina plačila

Avtomatska postavitev na gotovino, možnost izbire kartice.

5. Zaključek dneva in poročila

Izpis rekapitulacije blagajne, vodenje blagajniškega dnevnika.

Gostinstvo

1. Sprejem naročila (na dotik)

Hitra vnašanje artiklov na POS blagajni na dotik.

2. Prenašanje naročil med mizami

Enostavno prenašanje odprtih naročil med različnimi mizami.

3. Izdaja delnega računa

Možnost izdaje delnih računov iz tekočega naročila.

4. Zaključek odprte mize/računa

Zaključitev z dotikom, program se avtomatsko postavi na gotovino.

5. Izpis računa

Samodejni izpis blagajniškega računa na POS ali A4 tiskalnik.

Proizvodnja

1. Izdelava delovnega naloga

Začetek procesa proizvodnje z izdelavo delovnega naloga.

2. Vnos sestavnic (eno/večnivojske)

Vnos materialnih sestavnic za določitev potrebnih materialov.

3. Izračun materialnih potreb

Program izračuna potrebne materiale na podlagi odprtih naročil.

4. Izdaja materialov/polproizvodov

Izdaja potrebnih materialov iz skladišča za proizvodnjo.

5. Prejem izdelkov/polizdelkov iz DN

Prejem dokončanih izdelkov ali polizdelkov iz delovnega naloga.

6. Delno/Končno zaključevanje DN

Zaključek delovnega naloga, bodisi delno ali v celoti.

Vinotoč: Zaloga in prodaja

1. Vnos trenutne zaloge vina

Evidentiranje zaloge vina po letnikih in vrstah.

2. Določanje prodajnih cen

Nastavitev maloprodajnih cen za buteljke in točeno vino.

3. Evidentiranje prodaje

Vnos prodaje na blagajni (gotovinsko) ali izdaja negotovinskih računov.

4. Izdaja računov in blagajniških prejemkov

Tiskanje davčnih računov in potrdil o plačilu.

5. Pregled stanja zaloge in prodaje

Sledenje gibanju zaloge in uspešnosti prodaje po artiklih.

6. Analiza poslovanja

Grafični prikazi in izvoz podatkov v Excel za poglobljeno analizo.

Vulkanizerji: sprejem in prodaja pnevmatik

1. Prejem pnevmatik na zalogo

Evidentiranje prevzema novih pnevmatik s prevzemnim listom.

2. Ustvarjanje šifer za artikle

Hitra kreacija novih šifer za pnevmatike (F4) in druge izdelke.

3. Določanje prodajnih cen in davčnih stopenj

Nastavitev cen in davčnih skupin za prodajo pnevmatik.

4. Vgradnja pnevmatik in izdaja računa

Vodenje delovnih nalogov za montažo in izpis računov.

5. Pregled in likvidacija prevzemnih listov

Kontrola prejetih računov za pnevmatike in priprava plačilnih nalogov.

6. Poročanje o prodaji in zalogi

Dostop do analiz prodaje pnevmatik in trenutnega stanja zalog.

Veleprodaja: naročanje in izdaja blaga

1. Sprejem naročila kupca

Vnos naročil strank, prejetih preko telefona, e-maila ali spleta.

2. Priprava predračuna in potrditev

Izdelava in pošiljanje predračunov kupcem, čakanje na potrditev/plačilo.

3. Izdaja dobavnice

Kreiranje dobavnice na podlagi potrjenega naročila ali predračuna.

4. Komisioniranje in priprava za odpremo

Priprava blaga v skladišču in embaliranje za odpremo.

5. Kreiranje računa na podlagi dobavnice

Samodejno generiranje izdanih računov iz dobavnic.

6. Evidenca terjatev in plačil

Sledenje odprtim terjatvam in avtomatsko knjiženje plačil.

Plače: Obračun, izplačilo plač

1. Vnos podatkov o zaposlenih

Evidentiranje podatkov o zaposlenih in njihovih delovnih urah.

2. Obračun bruto in neto plač

Avtomatski izračun plač na podlagi vnesenih podatkov.

3. Izračun prispevkov in davkov

Samodejni izračun vseh zakonsko določenih prispevkov in akontacije dohodnine.

4. Priprava plačilnih nalogov

Generiranje plačilnih nalogov za izplačilo plač in prispevkov.

5. Izdelava REK obrazcev in poročil

Samodejna priprava in oddaja REK obrazcev in drugih poročil za FURS.

6. Knjiženje plač v glavno knjigo

Avtomatski prenos podatkov o plačah v glavno knjigo za knjigovodstvo.

Materialno knjigovodstvo: skladišče

1. Evidentiranje prevzema blaga/materiala

Vnos prevzemnic ob dobavi blaga v skladišče.

2. Vodenje zaloge (šifriranje, lokacije)

Organizacija in spremljanje zalog, vključno s šiframi in lokacijami.

3. Izdaja blaga/materiala iz skladišča

Evidentiranje izdajnic za material, ki zapusti skladišče.

4. Medskladiščni prenosi in inventura

Upravljanje prenosov med skladišči in izvajanje inventur.

5. Vrednotenje zalog

Samodejno vrednotenje zalog po metodah FIFO ali povprečnih cen.

6. Poročanje o stanju in prometu zalog

Dostop do podrobnih poročil o gibanju in vrednosti zalog.

Osnovna sredstva: Evidenca in amortizacija

1. Evidentiranje nabave osnovnega sredstva

Vnos podatkov o novih osnovnih sredstvih in njihovi nabavni vrednosti.

2. Določitev amortizacijske skupine in stopnje

Nastavitev pravil za izračun amortizacije glede na vrsto sredstva.

3. Mesečni/letni obračun amortizacije

Samodejni izračun amortizacije za določeno obdobje.

4. Evidentiranje sprememb vrednosti

Vnos podatkov o povečanjih ali zmanjšanjih vrednosti osnovnih sredstev.

5. Odpis ali prodaja osnovnega sredstva

Evidentiranje odpisov ali prodaje osnovnih sredstev iz evidence.

6. Poročanje o osnovnih sredstvih

Pregled celotne evidence osnovnih sredstev in amortizacijskih načrtov.

Optika: Vodenje naročil in prodaja

1. Evidentiranje naročila stranke

Vnos naročila za očala, kontaktne leče ali druge optične pripomočke.

2. Vnos dioptrije in parametrov

Beleženje podrobnosti o dioptriji, vrsti leč in drugih specifikacijah.

3. Spremljanje statusa naročila

Sledenje poti naročila od dobavitelja do prevzema v optiki.

4. Izdaja in kasiranje računa

Izstavitev davčnega računa in sprejem plačila.

5. Vodenje kartoteke strank

Centralizirana evidenca strank in njihove zgodovine naročil.

6. Pregled prodaje in zaloge

Analiza prodajnih trendov in spremljanje zaloge optičnih izdelkov.

Trgovski potniki: Terenska prodaja in naročanje

1. Priprava podatkov za terensko delo

Priprava podatkov o zalogi, cenah in strankah za mobilne naprave.

2. Vnos naročil na terenu

Trgovski potnik vnese naročila neposredno preko Android terminala.

3. Neposredna prodaja in izdaja dokumentov

Možnost takojšnje izdaje računa ali dobavnice na terenu.

4. Sinhronizacija podatkov s centralo

Avtomatski prenos zbranih naročil in prodaje v centralni sistem.

5. Spremljanje obiskov strank in poti

Evidenca obiskov strank in optimizacija poti trgovskih potnikov.

6. Poročila o prodaji in uspešnosti

Analiza prodajnih rezultatov in učinkovitosti dela trgovskih potnikov.